joi, 2 martie 2006

Calitatea

Fiecare dintre noi a auzit sintagma " Va recomand produsul ...Are cel mai bun raport calitate/pret. "
Cei care folosesc acesta sintagma ca sa determine cumpararea produsului, de fapt nu isi cunosc deloc clientii. Folosesc "raportul bun calitate/pret" pentru a spune si ei ceva , nu pentru a comunica cu consumatorul. Sunt ei siguri ca "vestitul" raport este important pentru client ? Deloc !
Acest raport nu mai reprezinta nimic important.
Calitatea ieftina este scumpa, iar calitatea buna este ieftina. Voi ce alegeti ?

5 comentarii:

Anonim spunea...

Conceptul de calitate in economie se bazeaza pe teoria semnificatiei elaborata de Ioachim Von Uexkull. Corespunzator acestei teorii imaginea unui produs este reprezentata de caracteristicile acestuia. Caracteristica reprezinta o insusire a produsului care il diferentiaza de altele si deriva din valoarea sa de intrebuintare, deci din proprietatea produsului de a sadisface o nevoie sociala. Caracteristicile calitative exprima tocmai modul in care se realizeaza utilitatea, nivelul de sadisfactie pe care o resimte utilizatorul produsului. Un bun care nu raspunde unei nevoi sociale nu are nici calitate. Putem definii calitatea ca o multime de proprietati si caracteristici ale unui produs sau serviciu, care ii confera capacitatea de a sadisface exigentele explicite si pe cele implicite. Orientari actuale in definirea calitatii:
a) Orientarea spre produs. Calitatea reprezentand ansamblul caracteristicilor de calitate al produsului. Caracteristicile sunt exprimate prin indicatorii tehnico-functionali ai produsului, ale caror niveluri fac posibila diferentierea calitativa dintre acestea.
b) Orientarea spre procesele de productie. Produsele aflate in fabricatie sunt executate astfel incat sa corespunda caracteristicilor stabilite prin proiect, daca produsul finit indeplineste aceste caracteristici este socotit un produs de calitate. Aprecierea calitativa a produsului este legata si de reputatia firmei care la fabricat.
c) Orientarea spre costuri. Calitatea produselor in acest caz este definita prin intermediul costurilor si implicit, a preturilor de vanzare.Un produs este considerat de calitate atunci cand ofera anumite performante la un nivel aceptabil al pretului. Cel mai important criteriu folosit este cost/calitate.
d) Orientarea spre utilizator. Calitatea bunului sau serviciului reprezinta aptitudinea de a raspunde cerintelor utilizatorului, acesta fiind in masura sa faca apreciereea asupra calitatii bunului sau serviciului. Asadar, din acest punct de vedere, calitatea reprezinta corespondenta cu cerintele consumatorului referitoare la functionalitate, pret, termen de livrare, siguranta, fiabilitate, compatibilitate cu mediul, service etc.

Daniel Angheluta spunea...

Punctul de vedere pe care il sustineti este corect. Dar din perspectiva unui producator. Asa cum aratati si la punctul d) calitatea este apreciata de consumator.
Pretul are o importanta destul de mare in calitatea produsului dar nu ete determinant. Sunt produse care nu se vand si care au o calitate ridicata. Prin reduceri de pret consumatorul nostru gandeste ca deoarece sunt la un pret mic, nu sunt de calitate , altfel se vindeau si fara reducere de pret.
Importanta ramane in cele din urma strategia de marketing folosita. Prin skimming se poate influenta pretul si perceptia asupra calitatii produsului.In mix-ul traditional de marketing -cei 4 p sau 6P mai nou, analizam si cei 4C sau 6C din perspectiva clientului,
http://dis.shef.ac.uk/sheila/marketing/mix.htm, adica: Clientul, Costuri suportate,Comoditatea actului de cumparare ,Comnicare, raportul calitate/pret nu prea mai are loc, pierzand din semnificatie.De multe ori este util sa analizam mai intai cei 4C si apoi cei 4P pentru a construi o strategie de marketing.

Anonim spunea...

EU MAI CRED IN RAPORTUL CALITATE/PRET
DAR CE E DE FACUT CAND AI UN PRODUS BUN, AI PRET BUN,PLASARI, PREZENTA NUMERICA, RECLAMA SI TOTUSI NU SE MISCA DE PE RAFT?
E DE VINA MARKETINGUL?

Ingerasha_ingerash spunea...

ma puteti lamuri si pe mine care este legatura intre calitatea plus si calitatea obligatorie.

Anonim spunea...

In zilele noastre nu se mai pune pret pe calitatea produsului.Orice produs ieftin este ,,de calitate'