vineri, 17 martie 2006

Tipsuri pentru a desfasura o campanie PPC de succes.

PPC -pay per click - este o metoda de marketing direct, pentru de a atrage vizitatori (cumparatori) pe site-ul tau.
Mai jos va prezint 10 tips-uri pentru a creste rentabilitatea campaniei tale de marketing PPC:
1. Keywords – relevante pentru afacerea ta. Convinge-te ca toate cuvintele cheie alese sunt interesante si au cea mai mare probabilitate de a fi folosite in cautare.
2. Folositi si pluralul sau cuvintele articulate pentru a atrage trafic suplimentar
3. Combinati cuvintele cheie pentru a crea fraze: cadouri ieftine, cadouri deosebite, cadouri pentru toate gusturile, cadouri personalizate,etc in cazul in care keyword-ul ales este “ cadou”
4. Construiti o strategie de ofertare in concordanta cu obiectivele afacerii dvs; determinati cat mai exact care sunt obiectivele campaniei dvs de “search”:
- Profitabilitate maxima –trebuie sa aveti un management al ofertelor pentru a maximiza ROI. Nu trebuie sa fiti numarul 1! Lasati indicatorul ROI sa aleaga. In cele mai multe cazuri pozitiile 3 si 4 va pot aduce castiguri mai mari fara o scadere semnificativa a traficului.
- Expunere maxima – nu este singurul dvs obiectiv aducerea vizitatorului pe site-ul dvs. Vizitatorul trebuie sa mai si cumpere de pe site-ul de e-comerce. Fortarea pozitiei nr 1 face ca CPC (cost per click) sa fie foarte mare. Nu este important sa fii implicat intr-un razboi pe keyword neesentiale, dar este important sa fii in primele 4 pozitii. Cauta sa introduci ad-ul tau in parteneriate “Google AdWords” , acest lucru va imbunatati impresia lasata de site-ul tau.
- Capturarea cumparatorilor – urmarind un ROI bun, pe termen scurt se poate maximiza profitul , insa pe un termen mai lung o apropiere planificata a cleintului aduce beneficii mai mari acestea ducand la o crestere totala a ROI.
5. Include oferte speciale de tipul : free, sau save …% . Poti mentiona si un cadou drept bonus sau un ebook.
6. Scrie un content relevant – asigura-te ca s-a folosit keyword-ul ales. Dar nu te amagi: acest lucru iti va aduce mai multe click-uri dar nu o crestere a vanzarilor
7. Testeaza continuu contentul site-ului. Schimba aranjarea in pagina si observa diferentele in accesare. Compara rezultatele si avantajele.
8. Ofera un landing page relevant si unic. Este o sansa unica sa convingi vizitatorul ca este la locul potrivit. Nu-l mai face sa mai faca inca o data search dupa produsul pe care il cauta. Nu uita ca ti-a spus deja ce cauta prin keywords. De ex “ cadou de paste “ trebuie sa aduca vizitatorul in pagina cu cadouri de paste, nu in pagina generala de cadouri.
9. Continua vanzarea. Nu te opri cand vizitatorul a ajuns pe landing page. Tu vrei sa-l vezi in shopping chart sau in registartion form pentru a lansa comanda. Motiveaza-l pentru a face si pasii urmatori.
10. Relevanta . Nu uita acest element important. Daca ignori relevanta campaniei vei fi nemultumit, cu un nr de click-uri mic si avand o campanie de marketing direct neprofitabila.
Unele din aceste tips-uri sunt usor de inteles in teorie dar mai greu de pus in practica. O ultima cale de a fi sigur de succesul campaniei tale de marketing PPC este de a angaja resurse atractive, interesante si folositoare pentru clienti. Nu uita este bine sa poti cheltui bani, insa trebuie sa-i ai inainte.

Niciun comentariu: